vrijdag 29 maart 2013

Donderdag 28 maart 2013

Gisteren zijn we onze reis begonnen in Pisa. Een klein stadje met de beroemde toren van Pisa. Na een paar leuke gidsbeurten hadden we vrij. Iedereen ging uiteraard pizza eten. Ook al had meneer Delaere ons verteld dat pizza eigenlijk niet oorspronkelijk van daar was. Nadien met de bus naar Lucca. Een superschattig stadje met kleine straatjes en winkeltjes. Na de gidsbeurten is het fototijd! Mevrouw de Mey was niet zo handig met de camera maar uiteindelijk is het toch gelukt. Nadien hebben we nog even op de muur van Lucca gelopen en dan terug naar het hotel. Onze bus was in vorm en hebben de hele reis gezongen. Gelukkig hebben wij een coole buschauffeur die dat niet erg vond. Aangekomen in het hotel, koffers weggezet en hup aan tafel. Na een lekkere maaltijd nog even 'chillen' en nadien naar ons bedje. Het was de eerste van vele geweldige dagen!

Groetjes,
Margot 6C

Vrijdag 29 maart 2013

Na een goede nacht stond het ontbijt al klaar. Spijtig genoeg moet iedereen even wennen aan het ongezouten brood. We vertrokken voor een hele dag naar Firenze waar ons een mooi zicht stond op te wachten over heel de stad. Inge (voor de thuisblijvers beter gekend als mervouw Dierickx) gaf ons meer uitleg over Santa Croce en daarna bezochten we Bargelo. 's Middags kon iedereen weer genieten van een pasta of pizza.
Aan de gidsbeurten van Emily hing een wedstrijd. Wie de plaats/datum van geboorte en dood van Michelangelo kon noemen na haar uitleg kreeg een ijsje, Audrey won! Ook Zoë gaf ons een heel uitgebreide gidsbeurt over de Piazza della Signoria. Tijdens het avondeten hing er romantiek in de lucht. Seba gaf Emily een roos waarna iedereen applaudisseerde. Italië wekt duidelijk een romantische sfeer op. Met het weer hebben we geluk, we hebben nog niet in de regen gelopen. Wel zullen we nu dromen over een zonnige dag, morgen in Siena, waar iedereen in short rondloopt.

Groetjes,
Annelore & Soline 6F

Vrijdag 29 maart 2013

Vandaag onze derde dag in Italië. Na het vroege ontbijt reden we richting Firenze. Daar wachtte ons het mooie uitzicht van deze cultuurstad. Thomas (meneer Delaere) verwittigde ons dat we een overdosis aan cultuur gingen krijgen. Na enkele problemen met het binnen geraken in het museum hebben we van de kunst kunnen genieten. Na het museum zijn we de stad gaan verkennen, en de beroemde Ponte Vecchio met al zijn juwelen. Maar onze portemonnee liet het echter niet toe dit alles te kopen. Tijdens de middagpauze hebben we onszelf verwend met een lekker ijsje. Zoals altijd waren er vandaag ook weer gidsbeurten door onze fantastische klasgenootjes. Vandaag waren Ina, Machiel, Juliette en Remy aan de beurt. Ook zijn we de dom van Firenze gaan bezoeken en daar werd iedereen stil van. Na de leuke busrit  met de fantastische buschauffeur Maurice zijn we nu in het hotel en kunnen we aan een welverdiende nachtrust beginnen.

Groetjes
Margaux, Tineke, Kelly (6C)

1. Dag allemaal
    al die verhalen roepen leuke herinneringen op! Fijn ook dat het weer jullie blijkbaar toch goed gezind is. Hier in België wel veel zon, maar een heel koude wind.
    Ik kijk uit naar een verslag uit Rome: hoe deed paus Franciscus het op zijn eerste Pasen? Wie haalde de meeste 1-aprilgrappen uit: leerlingen of leerkrachten?
    Veel plezier nog! Geniet van alle mooie momenten - want: a thing of beauty is a joy forever!